UN NOU ESPAI PER ALS NOUS ESPAIS

Era assignatura pendent i al final em decideixo a aprovar-la. Quan vaig obrir aquest blog vaig crear la secció on es pot llegir cada dia la premsa de diferents indrets del món amb especial atenció als diaris locals, nacionals i estatals. El mateix espai incorpora links a diferents emissores de ràdio i televisions del planeta sempre en un intent de aglutinar en un sol espai, aquest que llegiu, el màxim d'informació. M'hi faltava una secció dedicada a la premsa digital que es feia cada cop més necessària i obligada amb l'increment de la oferta en aquest àmbit.

A les comarques de Tarragona ja disposem d'una amplia oferta que ens permet saber com batega el nostre territori. Hi ha la Revista Cambrils que centra la seva informació en aquest municipi i que amplia el seu camp d'actuació informativa a municipis propers. Tenim el Reus Digital que dedica gran part del seu espai a la capital del Baix Camp sense deixar de banda la resta del camp de Tarragona. A les Terres de l'Ebre existeix Ebre Digital, edició online de La Veu de l'Ebre que ens detalla tota l'actualitat del Baix Ebre, Montsià, Ribera d'Ebre i Terra Alta i que s'ha convertit en tot un referent en aquesta zona. Al Baix Penedès hi ha La Fura que informa de manera extensa sobre el dia a dia de la comarca i que també ens parla de l'Alt Penedès, província de Barcelona. A la ciutat de Tarragona he descobert espais interessants que es complementen amb els digitals que us he comentat i que aporten informació sobre la ciutat ja sigui complementant opinió personal i links amb la premsa, cas del TarragonaDigital.cat que impulsa el periodista Xavier Icart, o amb seccions explícites de la ciutat dins d'un contingut nacional com fa el Periodista Digital. Amb aquesta àmplia cobertura digital de tot allò que passa a la nostra ciutat, comarca o província, hem d'estar-hi molt contents.

Davant la varietat poden sorgir les lògiques critiques que se centren en la pluralitat o imparcialitat però ja és ben sabut que cap mitjà de comunicació és independent i que en la diversitat d'opinions d'un mateix col·lectiu empresarial o laboral hi rau la riquesa malgrat tots remen cap al mateix costat per marcar una línia editorial coherent. Les barreges i els invents estranys es poden vendre però en periodisme són fruit de la imaginació. Per això, per aixoplugar totes les idees siguin del costat que siguin, remin cap on remin, linko tots aquests espais i la resta d'ofertes digitals a nivell nacional o estatal. Trobareu aquesta secció a la columna de la dreta, al mateix apartat on hi ha els diaris, ràdios i televisions. Espero que us agradi.

Comentaris

Anònim ha dit…
fa tems que segueixo aquest blog i em connecto a les ràdios que hi ha a l'apartat corresponent. Hi trobo a faltar emissores locals que de ben segur tenen seguiment on line. Per això vull saber si tens previst incorporar-ne de noves a la secció. Moltes gràcies.

David.
Anònim ha dit…
El Reus Digital em sembla un bon mitjà de la xarxa. Els altres que comentes com el de Cambrils o el de l'Ebre no els conec. Cada cop hi ha més mitjans on line i acabarem saturats. Quan en surt en surten 40 igual que les ràdios o les televisions. Jo ja tinc els meus seleccionats fa anys.
Oscar Ramírez ha dit…
Anònim. Tinc previst incorporar aquesta secció que comentes però em falta acabar d'enllestir la relació de ràdios que hi haurà la qual tinc molt avançada. Calculo que sortirà el proper dia 10. Moltes gràcies.

Peter. Acabar saturats potser bo o dolent però en tot cas hi ha una formula tan senzilla com quedar-se amb els elements de referència, els que sempre hagis llegit o vist o escoltat i passar dels altres. Malgrat tot, descobrir coses noves tampoc és gens dolent. Per a mi, descobrir el Reus Digital ha estat tot un encert com ho va ser descobrir la Revista Cambrils o als amics de La Veu de l'Ebre. Ens parlem.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS