TOT BUSCANT HE TROBAT AL CARLOS


Remenant música per casa he retrobat joies que feia temps que no escoltava. Fa uns anys vaig vendre part de la meva col·lecció musical desfent-me de tots aquells compactes que no escoltava mai. El comprador, un dels habituals a la Fira del Disc del Col·leccionista, va al·lucinar en veure'm arribar ple de caixes tomàquets, aquelles de plàstic blau de sempre, plenes de música. I varem fer un preu pels més de mil cd's que li vaig dur. Amb la seva venda ell va guanyar més diners i jo més espai per a renovar la discoteca. 

Ja ho torno a tenir tot ple i sort que guardo part de la música en discs durs per evitar tornar a omplir prestatgeries, que ja en tinc unes quantes de plenes, al menjador de casa. Però torno a allò que importa que són les troballes fetes. Feia mesos que buscava la crisis cantada pels Supertramp i pensava que havien marxat a París, que no sabia on paraven els milions de petons que Cohen amaga a molta profunditat o que donava per perdut el país petit del Lluís Llach.

I he trobat també la col·lecció de compactes d'un cantant que sempre m'ha agradat molt i al qual vaig tenir el plaer de portar a la televisió de Tarragona en l`època en que hi vaig treballar. Es diu Carlos Chaouen (foto) i crec que, després de Sabina, és el millor poeta cantautor de les últimes dècades. Faig memòria. El Carlos venia a tocar en una pub de Tarragona i el vaig convèncer perquè vingués a cantar-nos a la tele. 

Ja ens coneixíem d'abans, ara no ve al cas aquesta història, i retrobar-nos va ser bonic, molt bonic.  I com ell sabia quines cançons seves m'agraden més va tocar la que més m'agrada. Es diu Semilla en la Tierra i posteriorment va tenir molt èxit. La va tocar també amb Diego El Cigala al Ratones Coloraos, el mític espai del mític Jesús Quintero a la televisió andalusa. No disposo de la gravació de la seva actuació al plató de Tarragona però si he localitzat l'altre. Espero que us agradi. Crec que les seves lletres són úniques per la realitat que explica i pel sentiment que hi posa. Fa dues setmanes el Carlos Chaouen va treure nou disc. Ara, mentre l'escolto, segueixo remenant pel racó musical de casa. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS