CUADERNOS PARA EL DIÁLOGO


Hi ha a Espanya tot un seguit capçaleres de revistes històriques que amb el pas dels anys o han dit adéu per sempre o s'han mantingut trontollant en aquesta fina línia que separa la informació mal donada i destinada a les masses i en l'oblit quasi col·lectiu que les posa en perill d'extinció per informar en condicions i generar un debat real i gens manipulat.

Recordo que quan era un adolescent m'agradava molt Cuadernos para el Diálogo, una revista d'opinió i pensament amb articles dels màxims representants del periodisme, la filosofia, l'ensenyament o la psicologia. Encara en guardo alguns exemplars. Aquesta capçalera s'ha mantingut tot i que avui en dia no es pot trobar ni a tots els quioscs ni a totes les ciutats.

Quan vaig anar a Sevilla per a pronunciar una conferència al Fòrum Internacional dels Drets Humans,  a finals del 2010, vaig aprofitar per a entrevistar a la resta de convidats i els responsables de Cuadernos para el Diálogo em van comentar la possibilitat de publicar-les al considerar-les molt interessants. 

I vaig acceptar. Passar a ser articulista d'una revista que sempre has lloat va ser tot un regal personal. Al final, després de molt temps, han penjat l'edició en PDF d'aquell exemplar i el vull compartir amb vosaltres. Les dues entrevistes a Arsenio Cores i Carlos Boggio, dos experts en immigració i el control fronterer per als fluxos de nouvinguts, ocupen cinc pàgines d'aquell exemplar que, gràcies als responsables i editors, també tinc en paper. 

Si entreu en aquesta adreça (AQUÍ) i aneu a la part de baix, on hi ha el sumari, veureu les dues entrevistes amb la possibilitat de llegir el PDF. Si voleu anar-hi més ràpid feu clic AQUÍ i anireu directament al document esmentat. Espero que us agradin. Tenen quasi dos anys però segueixen sent vigents vista l'actual situació que no ha canviat en res.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS