EL COTXER DE DAMASC


Hi ha a Damasc un cotxer que coneix molts contes i que té la virtut de deixar bocabadats a aquells que se l'escolten quan els explica (que acostuma a ser en les parades i fondes que fa pel camí amb els seus viatgers). I un dia, fruit d'un estrany encanteri, el cotxer es queda mut. Només el poden salvar set històries que li explicaran al llarg dels següents set dies els seus set millors amics. I una d'elles el pot tornar a la normalitat. 

Interessant oi? Doncs és l'argument d'un llibre que acabo de rellegir-me i que vaig devorar per primera vegada ara fa uns deu o dotze anys. Es tracta de "Narradores de la noche" de Rafik Schami. M'agrada molt la literatura dels escriptors àrabs i tinc entre els meus predilectes al gran Naguib Mahfuz i al propi Schami. Tornant al llibre que he tingut el plaer de tornar a assaborir, explica una història senzilla i certament màgica però que, com moltes de les obres dels dos escriptors que us he citat, amaguen un missatge ben clar. 

L'ambientació que aconsegueix l'autor en aquest llibre, explicant l'entorn i els hàbits de vida d'aquella època amb uns personatges certament especials, ja és motiu suficient per endinsar-se a les seves pàgines que, per cert, et captiven fins al final. 

La foto la vaig fer al cafè Al Fisawi d'El Caire, el local on el Premi Nobel de Literatura Mahfuz feia cada dia el seu te. El protagonista, que em recorda molt al cotxer que imagino llegint el llibre, també era mut.  Ara ja sé perquè la vaig fer.  (es pot ampliar clicant a sobre)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS