TRENCANT ENQUESTES


Fa anys que no compartia la diada de Sant Jordi en bona companyia. I avui ha estat així, una més que agradable passejada per la Rambla Nova, al migdia que és quan s’hi està millor, acompanyat de la meva xicota (m’agrada aquesta paraula). Ara t’atures a una parada, ara en una altra, ara t’atures a parlar amb aquell polític que avui aprofita el dia per a regalar plantes, ara amb aquell amic que fa temps que no veies...

El cas és que se’ns han apropat unes noies joves que estaven fent una enquesta per a la seva escola i crec, sincerament, que els he trencat l’enquesta. De fet ja està bé trencar-la per evitar que els qui fan les enquestes arribin a conclusions equivocades que en el cas de Sant Jordi en són tres: que la gent llegeix poc, que aquest dia tothom compra llibres i que els autors més venuts són els únics que es venen. 

Els he estat sincer, com sempre. I s’han quedat sorpreses en algunes respostes. Els he dit que no havia comprat cap llibre, que no compro autors del país quasi mai perquè aposto pels àrabs i els italians, que llegeixo uns tres o quatre llibres cada mes i que sóc poc amant dels llibres electrònics. He vist a la seva cara que eren respostes a les diferents obtingudes fins aquell moment. Bàsicament perquè la gent compra avui i jo no, perquè compren autors nacionals i jo no o perquè diuen llegir molt poc i jo ara llegeixo bastant.

Ha estat un moment d’una jornada en la que he participat com a autor en una entrevista que m’han fet a Tarragona Ràdio i com a ciutadà tot passejant, agafat de les manetes, amb la meva xicota (cada cop que la dic m’agrada més). 

Ara cal fer-se dues preguntes: A part de comercial, la Diada de Sant Jordi aporta quelcom als hàbits de lectura? I demà, què passarà amb els milers de llibres que avui han vist el sol i tornaran a la foscos de les seves caixes quan caigui el sol d’aquest vespre? 

 Aquesta cançó del Jaume Sisa m'encanta...



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS