LA MÚSICA QUE ESCOLTO I EL TEMPS QUE HI DEDICO




Spotify, el programa de música que utilitzo des del 2011 i que ofereix a l’usuari la possibilitat de tenir les seves llistes de cançons privades o altres que pots fer públiques, com la del meu llibre Invasió de Camp, m’ha aportat unes dades molt interessants. Els seus responsables m’han enviat un resum de la música que he escoltat aquest darrer any. I certament m’he quedat sorprès del resultat. 

Durant els darrers dotze mesos, he escoltat 561 hores de música que suposa un 11% més que la que vaig gaudir el 2014. En total, he escoltat 10.106 cançons de 173 artistes o grups diferents. Els artistes que més m’han acompanyat són Luis Eduardo Aute (390 vegades), Franco Battiato (267), Maria Coma (216), el compositor Robert Marcel Lepage (206) i els ritmes de fusió de Jocelyn Pook (206). 

Més dades. Els àlbums sencers que més he escoltat són la banda sonora de “20h17 rue Darling” de Lepage (168 vegades), Aute con Alevosia (150), el Concerto Grossi de Corelli (133), el disc “En t’attendant” de Mèlanie Laurent (128) i e “Nòmades” del Guillem Roma (125). Per cançons, la llista de les més escoltades queda encapçalada per tres temes d’Aute: El viento, el tiempo (79 vegades), Quiereme (56) i Atenas en llamas (55). Alma del Paolo Fresu l’he gaudit en 53 ocasions i Dance in the dark de Stockhaus, en 45. 

I una última dada, els artistes més escoltats per estacions de l’any. A la primavera, i per ordre,, van ser Jocelyn Pook, Modo Antiquo i Aute. A l’estiu vaig optar per Robert Marcel Lepage, Maria Coma i Franco Battiato. A la tardor vaig preferir en primer lloc a la Maria Coma, a l’Anna Roig en segon i a la Sophie Hunger en tercer. I els mesos d’hivern els vaig dedicar bàsicament a escoltar a Aute, Paolo Fresu i Mèlanie Laurent.

Resumint, crec que el regal de la gent de Spotify, malgrat siguin moltes dades i puguin avorrir, té molta més utilitat de la que alguns es podrien pensar. A mi, personalment, em dóna molt a pensar i m’ha sorprès molt en alguns dels resultats. Seguiré apostant per aquest programa que fa temps que m’acompanya i m’aporta tantes bones estones.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA