EL MÓN ÉS EL NOSTRE ALÈ



Hi ha dies que els clàssics t’il·luminen. En la foscor d’aquest dijous, cercant quelcom positiu a dir-vos, he tardat més del que preveia a fer el post del dia. I ara, que el divendres ja ha tret el nas (són les dotze i sis minuts de la matinada) Hermann Hesse em recorda, per si ho havia oblidat momentàniament, que tots som allò que volem i ningú ens robarà el poder de fer i desfer a les nostres vides. 

A vegades, ser bona persona i generós se’t torna en contra i això dol. Però malgrat tot, i com sempre explico quan parlo en públic, vaig decidir dur al rostre un somriure permanent. Hesse, amb el text que ara compartiré, m’ho ha portat de nou a la memòria. El món existeix, com diu ell, gràcies al nostre alè.

Mireu quina joia d’en Hermann:

De noche en sueños las urbes y la gente, lo que es monstruoso, castillos en el aire, todo, bien lo sabes, todo se alza del ámbito oscuro del alma, son tu imagen, obra y patrimonio, son tu sueño. Ve durante el día por calles y ciudades, contempla los rostros y las nubes, ¡y advertirás con cierto asombro que son tuyos y eres su poeta! Todo aquello que ante tus sentidos revolotea y vive por centuplicado, es en verdad lo tuyo, está dentro de ti, oh sueño mecido por el alma. Marchando siempre por ti mismo, ya limitándote, ya extendiéndote, eres el orador como el oyente, eres el creador y el que destruye. Mágicas fuerzas, ya olvidadas, hilan un sagrado engaño, y el inconmensurable mundo existe gracias a tu hálito.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA