GOETHE I ROMA QUATRE ANYS DESPRÉS



L’any 2013, en el primer viatge que vaig fer a Roma per a presentar al Centro Cervantes el meu llibre “Aforo completo”, vaig tenir l’ocasió d’hostatjar-me a la casa on va néixer l’escriptor i científic Goethe. Em va tocar dormir a l’habitació on va dormir aquest personatge històric que va destacar per tantes vessants creatives. Entre elles, la d’artista plàstic i dibuixant. La casa, situada a Via Corso que és al centre mateix de Roma i té a les dues primeres plantes el Museu de Goethe, és plena d’aiguaforts dibuixats per ell a les acaballes del segle XVIII i principis del XIX. 

Veient amb calma les seves creacions, un dia que tot just el Museu era quasi buit, potser per l’hora en que hi vaig anar, a primera hora del matí, vaig anotar diversos textos i fer algunes fotos. Aquest aiguafort em va agradar especialment i aquell dia, vaig anotar aquest text que avui, quatre anys després, descobreixo. 

Goethe em va encantar. Roma em va enamorar. Hi he tornat altres vegades, és quasi bé una necessitat. Hi ha una Roma per a tot. També existeix la meva Roma. 

PASTORATGE

Nascut el dia, la lluna mor sobre el mar. Els estels repiquen a terra. El vent acompanya la fosca. 

Sota el pont, l’aigua marxa. Els arbres brollen. Els cossos es cansen. 

El corriol és lluny del poble. Els comiats ja són propers. El paisatge és en un ull. L’altre cerca de nou la nit.  

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS